Nuffnang Ads

Friday, July 17, 2009

家是避风港。 不管任何时候, 家永远都会在那里。 无论人们去到哪里或去到多远的地方,最后还是会回到家。每个人都想有个家, 我也不例外。

家给人的感觉是温暖,幸福的。 可是却给我不想回家的感觉。宁愿待在外面,也不想回家。不能出去,也宁愿待在学校,不想那么早回家。

父母的严格是孩子们无法了解的。 父母越是要控制孩子的生活, 孩子就会越反抗。 久而久之,关系变得恶化。相信 孩子们都不喜欢父母处处管教。例如,不能出去, 手机在几点之前要交。

最让我觉得很疑惑的就是别人的家可以给我家的感觉, 可是我的家却没有。 有时会羡慕别人有了解他们,关心他们,体谅他们的父母。 多么希望我的父母能像其他父母一样。

我想有个快乐与幸福的家。 这是金钱所买不到的。

欢迎大家给予任何意见。谢谢。comment write in english also can.

2 comments:

cola~~~huile~~~乐~~~ said...

ying~..r u ok..??
dun think too much la..^^..
i think they do tat 2 u is 4 ur good..but may be u cant accept wat they did to u only..every parents oso wont not do bad to their child de..u can find some suitable time to talk v them wat u feel actually..but need to be patience..dun get angry or voice out loud..coz if u voice out loud a bit only..they will say u y so angry or..blah blah blah...haa..everythings will be ok de..be happy!!

ying said...

ok. hope so. icic.no chance to talk de la..anyway,it is just an essay. thank you for your advice. ok.take care.be happy too=)